"...Den som skal gjennomskue skjebnen, må overleve den..."

torsdag 24. september 2009

Kjøttdeig og byggrismølje

Jeg vet ikke hva dette skal fortjene å hete, det er jo bare ei mølje av gode ingredienser av typen, man tar hva man har i kjøleskapet og mekker noe digg til middag.



en pose boil in bag byggris

100-150 g kjøttdeig (jeg hadde svinekjøttdeig)
en bitteliten løk (kilosposene til first price er perfekte for de som bor alene)
en liten chili
et par fedd hvitløk
litt purreløk
litt paprika
et par champignon (nok en gang er first price genialt, de er så fine og små)
salt, pepper, krydder (chicken and steak og litt chili explosion siden chilien min smakte paprika)
litt sitronsaft

resten av kesamdressingen du lagde tidligere i uken

Kok opp vann, ha oppi byggrisen og kok etter anvisningen. Kutt alle grønnsakene i små biter mens du steker kjøttdeigen (jeg steker kjøttdeigen på hver side, og hakker opp etterpå. Stekt, ikke kokt!) Tilsett grønnsakene og stek til de er gode og møre (eller ferdig, som jeg ville sagt til vanlig)

Dander på tallerken og klæsj på litt kesamdressing, eller bare kesam/rømme/whatever...

Ingen kommentarer: