"...Den som skal gjennomskue skjebnen, må overleve den..."

mandag 21. september 2009

Dagens middag

Det føles nesten litt teit å bruke skinkebiff i dagens oppskrift også, men det var nå en gang sånn at det var det som kom opp av fryseren i dag. Jeg tenkte jeg skulle ha kylling, men tok rett og slett feil pose!

Dagens rett er i allefall skinkebiff med ovnsstekte grønnsaker, potet og kesamdressing



skinkebiff

2 poteter
1 gulrot
et par buketter brokkoli
1-2 hvitløksfedd
olje
provencekrydder, salt og pepper

litt kesam
litt sitronsaft
litt krydder, jeg brukte Chili explosion og provencekrydder

Forvam stekeovnen til ca 180-200 grader
Kutt poteter og gulrot i små staver, brokkoli i passe små buketter, og hvitløken i små skiver. Ha i en ildfast form, sprut litt olje over, og strø med provencekrydder, salt og pepper. Bland godt og ha aluminiumsfolie over og sett inn i ovnen. Det tar ca 20-30 minutter før de er møre, avhengig av størrelsen på bitene, og hvor møre du vil ha dem. Jeg foretrekker at de er forholdsvis crispy, uten å være rå.

Når grønnsakene begynner å bli klare er det bare å steke skinkebiffen (til det pipler opp kjøttsaft, snu og stek til det pipler kjøttsaft igjen)

Ta et par spiseskjeer kesam i en bolle, rør inn krydder, smak til med sitron og dander fint på tallerken.

Velbekomme!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg må si jeg liker denne utviklingen av bloggen din, Tone.

Jeg har en utfordring til deg da:

Lag et billig lavkarbomåltid!

Anonym sa...

Altså. For litt juks kan jeg fortelle deg hva et ordentlig lavkarbomåltid burde inneholde. Men det kan vi ta på MSN eller noe. Tar du utfordringa eller? :D

Appelsinpike sa...

Det er klart jeg tar utfordringen. Men det vil nok ikke bli mye lavkarbo fremover, jeg er for glad i karbohydrater til det ;)

renathe sa...

Oh hellå! Jeg inviterer herved meg selv på middag snart! :-D Du må begynne å legge ut flere måltider på bloggen snuppa, så jeg kan stikke innom her når jeg trenger inspirasjon til å lage noe selv istedetfor å lage noe halvfabrikert og usunt. ;-)

Appelsinpike sa...

Jeg jobber med saken! ;)