"...Den som skal gjennomskue skjebnen, må overleve den..."

torsdag 11. september 2008

Jeg er så lei!

Først vil jeg stille dere få som kanskje leser bloggen min om et enkelt spørsmål:
Hvor ofte tenker du på at du har et kne, eller et hvilket som helst annet ledd?
Tenk på det litt.. og litt til, du tenker ikke så ofte på det, gjør du vel?

Jeg begynner å miste litt mot, jeg gjør det. Nå har de vært inne i kneet mitt og funnet årsaken til at det gjør vondt, det gjør fortsatt vondt, selv om kirurgen sa at det nok kom til å bli bedre, og jeg har vært til ny spesialist som sier at det neppe er stort å gjøre. Hvorfor må jeg da vente enda lenger for å ta nye bilder, bare for å konkludere at jeg er fucked?
Istedet for å gjøre noe konstruktivt og meningsfylt, sitter jeg hjemme og merker, føler og kjenner at jeg har et kne. Det er slitsomt, for jeg merker aldri at jeg har andre ledd og kroppsdeler, med mindre jeg kniper meg der, eller slår meg.

Kan jeg ikke snart få lov til å gjøre noe som kan få tankene vekk fra at jeg har vondt? La meg gjøre noe annet enn å vaske leilighet, perle figurer og glo på tvserier, bare fordi det ikke er noe annet å gjøre?

3 kommentarer:

vaskeklut sa...

Slå deg på fylla! Funker alltid mot alt. Jeg har kronisk senebetennels i begge henda og betennelse i ryggen. Merkelig nok kjenner jeg lite til det om jeg finner fram Kong Alkohol, så jeg tror det er en sammenheng. Du burde virkelig forsøke det. Og, jeg synes skikkelig, skikkelig synd på deg pga kneet ditt. Du har min fulle medfølelse. Jeg VET nemlig hvordan det er å gå å ha vondt og ikke være brukbar. Så det så. Bli bra snart!

Appelsinpike sa...

Jeg har planer om å bli, om ikke bra, så i allefall fungerende!
Kong Alkohol skal jeg ha et lite møte med i kveld, det gleder jeg meg skikkelig til. Jeg og magrathea skal drikke vin og fjåse vekk smerter i knær og mage. Blir en bra kveld.

Jeg synes synd på deg også, kjenner jeg, senebtennelse hadde jeg for snart fire år siden, og det hender jeg har mareritt om hvor vondt det gjorde!

Zhiva sa...

Jeg har tenkt over kneene! Og de fleste andre ledd (jeg har mye fritid og har glanet på anatomi på wikipedia). Og jeg misunner deg ikke den smerten du har.

Så da lover jeg nå, at jeg skal bære gresskar for deg når jeg kommer, og handle mat til oss, og vin og slikt. Så skal du iallefall få ha en fri-helg.

Om ingenting av det over funker, så skal jeg ta en hammer og daske den i stortåa di, da slipper du å tenke på smerten i kneet en liten stund ;) Glad i deg, parcepus.