"...Den som skal gjennomskue skjebnen, må overleve den..."

onsdag 13. august 2008

Eksamen?

Det er ikke så lett å holde motet oppe, men jeg prøver da å finne på ting å gjøre mens jeg har vondt, kjeder meg, og blir gal av å ha "halvveise rutiner" og enormt med fritid.

I dag har jeg vært med søsteren min til Gjøvik med "planteekspressen" (mamma har passet på plantene til søs og venninne og hatt en egenerklært plant-camp i stua)
Også har jeg spilt Alhambra med søs og PC
Det kostet 80 kr på Notabene, og jeg er nødt til å kjøpe et selv. Fantastisk artig, var det, og enda bedre er det at man kan kjøpe utvidelser. I love games <3

Også det store spørsmålet: Skal jeg gå på selv-skole?
Helt siden jeg ble sykmeldt for kneet har jeg vurdert å ta allmennfaglig påbygning som privatist, slik at jeg kan begynne å studere når jeg vil. Nå har jeg jo begynt å tenke i de baner at jeg kanskje aldri kommer tilbake til den jobben jeg har, og at det aller beste hadde vært å kunne studere med en gang.
Skolesystemet i Norge er nå en gang slik at man må kunne en del ting for å få lov til å studere. Men, siden jeg har fagbrev, så slipper jeg heldigvis litt billigere unna, 10 timer mindre "i uken" faktisk.
  • Norsk 10 t
  • Matematikk 2 t
  • Naturfag 3 t
  • Nyere historie 4 t
  • Engelsk 1 t
Så i morgen skal jeg virkelig vurdere å melde meg opp til en del eksamner, muligens innom NAV for å høre hva de har å si. Jeg vil nødig kjede meg mer!

1 kommentar:

postlogic sa...

Gjør det! Så får du god nytte ut av tiden din også, og den kompetansen er flott å ha samme pokker..