"...Den som skal gjennomskue skjebnen, må overleve den..."

søndag 19. april 2009

Perfekt søndag

Etter at mitt liv som åtte-til-fire-kontorrotte begynte, har jeg funnet gleden ved helg igjen. Før var helgen som oftest midt i uka, eller ensbetydende med doble skift på lørdag, og utmattelse på søndag. I tillegg kommer det faktum at det er sol, varmt og vår, og at alle loppemarkedene popper frem.
Jeg ga beskjed til Ingunn i god tid i går kveld at hun var beordret med på tur til Sagene og Grefsen på loppemarked. Mye rare ting å se på, mye rare mennesker, og gode varp blant bøkene. Det er jo en gang slik at de fine varpene blant glassboller o.l går på lørdagene, så her hadde vi ikke det største hellet med oss.




Dagens fangst, til den nette sum av 60,-:
En halv kopp
Verdens fineste hjemmemalte bolle med hodefotinger og monster
10 bøker, fra øverst til nederst:
- Jeg elsker ham, men...
- Eremittkrepsene
- Berlinerpoplene
- Geisha
- Come together
- The time traveler's wife
- IQ Hjernetrim for alle
- En bønn for Owen Meany
- Kinesisk mat
- Italiensk vin-helt enkelt

Den fantasiske bollen kan taes i nærmere øyesyn her

Med en bærepose hver, full av bøker, ruslet vi ned til Storo og bestemte oss for å finne noe å spise, sultne som vi var, og tok trikken ned til Sara's for å spise Adana kebab ute i bakgården. På vei hjem stoppet vi innom Lucky Lips og kjøpte smågodt, og med det har jeg funnet bruk for den fine bollen allerede. Og dama som solgte meg den som lurte på hva i all verden jeg skulle bruke den til... Pffft! til deg!

Og denne er til deg Paul! Jeg fant den på Sagene skole, og jeg er veldig lei meg for at den ikke var til salgs :(

2 kommentarer:

Marit sa...

jeg har ingen problemer i det hele tatt med å se hva man kan bruke en bolle som det til. det aller meste faktisk! men en HALV kopp? den er litt værre...

Appelsinpike sa...

Om du spør Paul kan han sikkert fortelle deg hva en halv kopp kan brukes til!