"...Den som skal gjennomskue skjebnen, må overleve den..."

torsdag 6. mars 2008

Dagdriveri og støvsugere

Jeg og Pernille er dagdrivere. I dag har vi sittet på Sir Winston's i flere timer og snakket om sykdomsforløp, leger, prøver av ymse slag og om hvor ufattelig kjipt det er å være sykmeldt. Om mye annet også, naturlig nok, men det gjør hele dagen litt mer meningsfull når man er utenfor husets fire vegger, ikke bare trykker på en datamaskin hele dagen, og du faktisk får snakket med noen ansikt til ansikt.

Jeg har fått kjøpt meg håndholdt støvsuger også. Endelig! Det har bare tatt et år med planlegging, glemsel og utsettelser.
Jeg har, ganske så mange ganger, lurt på hvorfor jeg fikk utdelt denne hukommelsen, og ikke en som fungerer som den skal. Jeg kan være helt klar over hva jeg skal ha på spesifikk butikk, på spesifikk senter, men i det øyeblikket jeg kommer dit, ...så skal jeg bare innom H&M, den jeansbutikken, en skobutikk eller to, platekompaniet og kanskje innom en gullsmed... og vips så er hele planen om Clas Ohlson og støvsugeren borte, det samme med pengene.
Det har hendt at jeg har gått inn i rett butikk og likevel ikke kommer ut med det jeg i utgangspunktet skulle ha.
Det er en forbannelse, hverken mer eller mindre.

Men nå er den i hus, den er fin, og den suger bra.

Ingen kommentarer: